הקיץ בפתח: טייסת "אלעד" ערוכה לכיבוי השריפות

בנצי לייזרוביץ No Comments on הקיץ בפתח: טייסת "אלעד" ערוכה לכיבוי השריפות

עם בוא האביב, עונת מעבר אשר מאופיינת בגלי חום ושרב, המלווים ברוחות ערות המהוות סכנה להתלקחות אש בשטחים פתוחים וביערות. טיסת הכיבוי האווירי החלה לפעול במתכונת כוננות מיידית

צילום: אמנון זיו
23:00
27.04.24
אתר קול חי No Comments on פרק ביצועים אחרון: אלו הקלידנים הטובים שיעלו לשלב הבא • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

טייסת ״אלעד״, ע"ש אלעד ריבן ז"ל של אלביט מערכות, ערוכה ומוכנה למתן סיוע לכיבוי אש מהאוויר.

עם בוא האביב, עונת מעבר אשר מאופיינת בגלי חום ושרב, המלווים ברוחות ערות המהוות סכנה להתלקחות אש בשטחים פתוחים וביערות.

טייסת הכיבוי האווירי של ישראל המופעלת על ידי אלביט מערכות יחד עם קלירקאט תעופה, החלה לפעול במתכונת כוננות מיידית, קרי המראה החל מ 15 דקות מרגע ההזנקה, לסיוע מהאוויר לכוחות הכיבוי והצלה של ישראל.

הטייסת נחנכה ב 12 למאי 2011 וכוללת 14 מטוסים מסוג AT802 שביכולתם לשאת 3 טונות של חומרי כיבוי להתמודדות עם שריפות שדה ויער, למזער את התפשטות האש ובכך למנוע את שריפת הענק הבאה – לקח מרכזי מאז אסון הכרמל בדצמבר 2010.

בשבוע שעבר הושלם תרגיל נרחב שכלל את כל השותפים במעגל הלחימה באש-משטרת ישראל/המערך האווירי כשולט ומפעיל מבצעי של הטייסת וכבאות והצלה לישראל כצרכן המבצעי יחד עם קק״ל ורט״ג. בתרגיל נבחנו תרחישי קיצון וריבוי מוקדים בו זמנית ותרחישי אמת שהטייסת עלולה להמודד במהלך עונת השריפות הקרובה ובהתאם לתרחיש הייחוס המבצעי.

ערן, מנהל תכנית כיבוי אוירי אלביט מערכות: "טייסת ׳אלעד׳ ערוכה לעונת השריפות 2023 עם צי מטוסים ואמצעי כיבוי אווירי. לאחר תרגיל ביקורת כשירות ומוכנות, ואימון בין לאומי בקפריסין שנוהל ע״י גופי הביטחון במשרד לביטחון לאומי המערך והמענה המיידי שלנו כשיר ומיומן לממש את ייעודו למנוע את שריפת הענק הבאה ובכך להציל חיי אדם, רכוש וטבע בישראל ובמדינות שכנות ככל שרק נדרש".



0 תגובות